Lassila & Tikanoja on solminut yhteistyösopimuksen Vaisalan kanssa

3.10.2024

Monipalveluyritys Lassila & Tikanoja on sopinut yhteistyöstä Vaisalan kanssa. Kokonaispalveluratkaisut Vaisalalle aloitetaan 1.10.2024.

Sopimukseen kuuluvat kattavat kiinteistöpalvelut: kiinteistöhuolto, kiinteistötekniikka, siivous, turvapalvelut, aulapalvelut sekä ympäristöpalvelut. Palvelut tuotetaan Vaisalan Vantaan toimipisteessä.
Vaisalan mukaan L&T valikoitui yhteistyökumppaniksi, sillä L&T:n monipuolinen palvelutarjonta mahdollisti integroidun kokonaispalveluratkaisun, joka on räätälöity Vaisalan toimintaympäristöä ja tavoitteita silmällä pitäen. Sopimuksen avulla Vaisala voi keskittyä omaan liiketoimintaansa ja jatkokehittää hankittuja palveluita yhdessä L&T:n kanssa.

Yhteistyön myötä Vaisalassa pyritään muun muassa nostamaan kierrätysastetta ja vähentämään hiilidioksidipäästöjä. Lisäksi palveluiden tuottamisessa hyödynnetään uutta teknologiaa ja palvelukehitystä, kuten siivouksen ohjaamista datan ja digitaalisten työkalujen avulla.

"Yhden kumppanin käyttäminen kaikissa kiinteistöpalveluissa tarjoaa meille joustavuutta ja parantaa palveluportfolion hallinnan prosesseja. Tämä mahdollistaa kiinteistöpalvelujemme yksinkertaistamisen ja laajentamisen Vantaan toimipisteessämme. Energiatehokkuus ja kiertotalous ovat meille tärkeitä myös ilmastotoimien näkökulmasta", kertoo Jouni Parhankangas, Vaisalan kiinteistöpäällikkö.

”On hienoa aloittaa yhteistyö Vaisalan kanssa. Tavoitteenamme on tarjota innovatiivisia ja edistyksellisiä palveluita, räätälöiden kokonaisratkaisun juuri Vaisalan tarpeiden mukaiseksi”, kommentoi Antti Niitynpää, Lassila & Tikanojan kiinteistöpalveluiden toimialajohtaja.

L&T:n viestintä
viestinta@lassila-tikanoja.fi

Lassila & Tikanoja on palveluyritys, joka tekee kiertotaloudesta totta. Yhdessä asiakkaidemme kanssa pidämme materiaalit, tehtaat ja kiinteistöt mahdollisimman pitkään tuottavassa käytössä sekä tehostamme raaka-aineiden ja energian käyttöä. Näin toimien luomme enemmän arvoa kiertotaloudella sekä asiakkaillemme, henkilöstöllemme että yhteiskunnalle laajemmin. Kun onnistumme tässä, myös omistajillemme tuotettu arvo kasvaa. Tavoitteenamme on jatkuvasti kasvattaa toimintamme hiilikädenjälkeä eli positiivista ilmastovaikutusta. Sosiaalista vastuuta kannamme muun muassa huolehtimalla oman henkilöstön työkyvystä sekä tarjoamalla töitä myös niille, joiden on vaikea työllistyä. L&T toimii Suomessa ja Ruotsissa. Yhtiön liikevaihto vuonna 2023 oli 802,1 miljoonaa euroa ja yhtiö työllistää 8 160 henkilöä. L&T on listattu Nasdaq Helsingissä.
www.lt.fi

Vaisala on maailman johtava ilmastotoimia mahdollistava mittausteknologiayritys. Älykkäät ratkaisumme auttavat tehostamaan resurssien käyttöä, nopeuttamaan energiasiirtymää sekä huolehtimaan ihmisten ja yhteiskuntien turvallisuudesta ja hyvinvoinnista ympäri maailmaa. Meillä on asiantuntemusta ja innovaatioita lähes 90 vuoden ajalta, ja tiimissämme on yli 2 300 ammattilaista, jotka ovat sitoutuneet työhön planeettamme hyväksi. Vaisalan A-sarjan osakkeet on listattu Nasdaq Helsingin pörssissä.
www.vaisala.fi