Lassila & Tikanoja vahvistaa kierrätys- ja jätehuoltopalveluitansa Jyväskylän, Turun ja pääkaupunkiseudun alueella

1.6.2021 klo 14.20

Lassila & Tikanoja vahvistaa kierrätys- ja jätehuoltopalveluitansa ostamalla Sihvari Oy:n osakekannan 1.6.2021. Kauppaan sisältyy Sihvarin omistama Turun Seudun Hyötykuljetus Oy. Kauppa vahvistaa L&T:n paikallista palveluverkostoa sekä pienille ja keskisuurille yrityksille tarjottavia kiertotalouspalveluita.

Sihvari Oy on jätehuollon palveluita tuottava yritys, jonka liikevaihto on noin 14 miljoonaa euroa ja se työllistää 85 työntekijää. Yrityksellä on toimintaa erityisesti Keski-Suomessa Jyväskylän alueella, Lounais-Suomessa sekä pääkaupunkiseudulla. Henkilöstö jatkaa työntekijöinä Sihvari Oy:n sekä Turun Seudun Hyötykuljetus Oy:n palveluksessa.

”Olemme iloisia siitä, että pystymme jatkossa tarjoamaan asiakkaille Sihvarin ketterän, paikallisen osaamisen ja L&T:n kiertotalouspalvelut yhdessä paketissa. Tällä yrityskaupalla tuomme kiertotalouden palvelut entistä paremmin myös pienten ja keskisuurten yritysten saataville”, sanoo L&T:n ympäristöpalveluiden toimialajohtaja Petri Salermo.

Kauppa ei aiheuta muutoksia Sihvarin nykyisille asiakkaille. Palvelutuotanto jatkuu entiseen tapaan tuttujen tekijöiden toimesta.

”Meille on tärkeää, että toiminta jatkuu vakaana ja laadukkaana. Uskomme, että yhteistyö L&T:n kanssa on oikea ratkaisu, jonka avulla asiakkaamme saavat jatkossa entistäkin parempaa ja monipuolisempaa palvelua”, sanoo Sihvarin toimitusjohtaja Janne Andersin.

Petri Salermo Ympäristöpalveluiden toimialajohtaja Lassila & Tikanoja Oyj 050 385 6876 petri.salermo@lassila-tikanoja.fi

Janne Andersin toimitusjohtaja Sihvari Oy 040 774 7180 janne.andersin@sihvari.fi

Sihvari Oy on perustettu vuonna 2002 Keski-Suomessa ja se on kasvanut yhdeksi suurimmista kotimaisista kiertotalousalan kuljetusyhtiöistä; emoyhtiön ja tytäryhtiö Turun Seudun Hyötykuljetus Oy:n palveluksessa on yli 80 henkilöä ja liikenteessä noin 70 kuorma-autoa. Yhtiöllä on toimipisteet Jyväskylässä, Helsingissä, Turussa, Kuopiossa ja Lahdessa. Sihvarin rooli kiertotaloudessa on toimia tehokkaana materiaalien kerääjänä ja kuljettajana, mikä tarkoittaa oikeaa määrää tarkoituksenmukaisia keräysvälineitä oikeissa paikoissa, optimoituja ajoreittejä, nykyaikaista kalustoa ja alan johtavia jätteenkäsittelykumppaneita. Näin asiakkaille voidaan tarjota kustannustehokkaita palveluja ja edistää ympäristön hyvinvointia.

Lassila & Tikanoja on palveluyritys, joka tekee kiertotaloudesta totta. Yhdessä asiakkaidemme kanssa pidämme materiaalit, kiinteistöt ja teollisuusalueet mahdollisimman pitkään tuottavassa käytössä sekä tehostamme raaka-aineiden ja energian käyttöä. Näin toimien luomme enemmän arvoa kiertotaloudella sekä asiakkaillemme, henkilöstöllemme että yhteiskunnalle laajemmin. Kun onnistumme tässä, myös omistajillemme tuotettu arvo kasvaa. Tavoitteenamme on jatkuvasti kasvattaa toimintamme hiilikädenjälkeä eli positiivista ilmastovaikutusta. Sosiaalista vastuuta kannamme muun muassa huolehtimalla oman henkilöstön työkyvystä sekä tarjoamalla töitä myös niille, joiden on vaikea työllistyä. L&T toimii Suomessa ja Ruotsissa. Yhtiön liikevaihto vuonna 2020 oli 751,9 miljoonaa euroa ja yhtiö työllistää 8 100 henkilöä. L&T on listattu Nasdaq Helsingissä.