Kannattaako teolliset tukipalvelut hajauttaa vai keskittää yhdelle kumppanille? Kannustamme jälkimmäiseen, sillä toiminnan kehittäminen vaatii pitkäjänteisyyttä ja kokonaisuuden hallintaa, joka voi olla hankalaa monen yksittäisen toimijan kanssa.
L&T:n teollisuuden tukipalveluissa tähdätään kohti kokonaisvaltaista kumppanuutta asiakkaan kanssa. Olemme läsnä siellä, missä prosesseja pidetään puhtaana, eli missä jätteet syntyvät aina niiden loppukäsittelyyn ja uusiokäyttöön asti. Koko maan kattavan palvelu- ja terminaaliverkoston avulla varmistamme sen, että asiakkaamme saavat aina tarvitsemansa tuen.
Tuttu kumppani on mukana kehittämässä toimintaa
Keskitetyssä kumppanuudessa myös toiminnan kehittäminen on tehokkaampaa. Olemme hioneet nimenomaan palveluiden välisiä rajapintoja, esimerkiksi prosessien puhtaanapidon, niistä syntyvien jätteiden tai uudelleen hyödynnettävien raaka-aineiden logistiikassa, käsittelyssä sekä uusiokäytössä, jotta toiminta asiakkaalle päin olisi mahdollisimman helppoa ja mutkatonta. Toisaalta yhtenäinen ketju varmistaa myös toiminnan läpinäkyvyyden, kun toimintamallissa ei ole useita välikäsiä.
Pitkäjänteinen yhteistyö asiakkaidemme kanssa on edesauttanut kehitystyötä, ja olemme pystyneet kehittämään myös esimerkiksi prosessipuhdistuksen menetelmiä. Tästä esimerkkinä on kattiloiden räjäytyspuhdistus , jonka avulla pääsemme puhdistamaan tehtaiden voimalaitosten kattiloita myös niihin ahtaisiin paikkoihin, joihin ihmisen voimin emme pääse.
Käynnissä on myös useampia muita samankaltaisia hankkeita, joissa pesumenetelmiä kehitetään ja automatisoidaan niin, että huoltotoimia voitaisiin tehdä myös tehtaan ollessa käynnissä. Näin vuosihuoltoja pystytään tehostamaan, sekä vähentämään tai jopa kokonaan välttämään prosessien alasajoa ja isoja seisakkeja.
Kannattaako tukipalveluiden hajauttaminen?
Vaikka näiden työtehtäiviä automatisoivien kehityshankkeiden avulla voidaan vaikuttaa ehkäisevästi myös esimerkiksi koronariskiin ja leviämiseen tehdasalueilla, pääajurina hankkeissa on tuotannon tehostaminen, turvallisuuden lisääminen sekä työvoiman tarpeen vähentäminen huoltotoimissa ja seisokeissa.
Teollisuuden tukipalveluita ostaessa onkin hyvä miettiä, minkälaisia hyötyjä kokonaisvaltaisesta kumppanuudesta on, vai lähteäkö hajauttamaan tukipalveluiden ostoa useammalle toimijalle.
Osaoptimoinnilla voidaan saavuttaa kertaluontoisia kustannussäästöjä. Hyödyllisempää on kuitenkin lähteä kehittämään toimintaa kokonaisvaltaisesti arjessa mukana kulkevan kumppanin kanssa, jolloin joustoakin toimintaan löytyy poikkeustilanteissa ja -aikoina.
Hyvän kumppanuuden tunnusmerkit
Kokonaisvaltaisesta, kattavasta kumppanuudesta on asiakkaalle selkeitä toiminnallisia hyötyjä. Kun maailma muuttuu ympärillä ja teknologia kehittyy, on selvää, että teollisuuden tukipalveluissakin toiminta kehittyy. Kun kehitystyö tehdään yhdessä asiakkaan kanssa, palvelee se parhaiten asiakkaan tavoitetta keskittyä ydintoimintaan.
Näin tunnistat hyvän kumppanin:
- Kasvollinen kumppanuus ja työnjohto
- Kumppanuuden hyödyt kulminoituvat ihmisten kohtaamisiin ja kasvolliseen palveluun. Kun ammattitaitoinen työnjohto on lähellä asiakasta, pystytään muuttuviinkin olosuhteisiin reagoimaan nopeasti
- Tehokas johtamismalli
- Kustannustehokkuutta palveluun tuo tehokas johtamismalli, jonka ansiosta tiedonkulku on sujuvaa ja vältetään virheitä sekä pidetään turvallisuus huipputasolla
- Toiminnan kehittäminen
- Toiminnan kehittäminen auttaa muun muassa lyhentämään häiriöaikoja, ja menetelmien kehittäminen tehostaa tukipalveluiden toimintaa.
Teollisten tukipalveluiden keskittäminen yhdelle kumppanille kannattaa, jos tavoitteena on toiminnan pitkäjänteinen kehittäminen. Tuttu kumppani tuntee tehdasalueen läpikotaisin, ja auttaa löytämään kestävimmät ja kustannustehokkaimmat ratkaisut arjen haasteisiin.
Jos kaipaat kumppania teollisten tukipalveluiden tuottamiseen, ota ihmeessä yhteyttä. Me autamme mielellämme!