Yritysasiakkaiden toiveiden pohjalta rakennettu Oma L&T -asiointipalvelu helpottaa jätehuollon seurantaa ja näppäröittää tyhjennystilausten tekemistä. Lisäksi sen kautta saa nopeasti tiedon mahdollisista poikkeustilanteista.
Kaikki alkoi asiakaspalautteesta. Jätehuollon seurantaan kaivattiin palvelua, jonka kautta toimenpiteiden toteutumista olisi helpompi pitää silmällä. Palautteen pohjalta syntyi loppuvuodesta 2019 lanseerattu verkkopalvelu Oma L&T , joka kertoo paljon muutakin kuin kiinteistön jäteastioiden tyhjennystilanteen.
“Asiakkaat kertoivat haluavansa asioida moderneja kanavia pitkin, ja toivoivat lisää näkyvyyttä L&T:n tuottamaan palveluun jätehuollon osalta”, digimanageri Juha-Lasse Latikka kertoo. “Meillä oli hyviä kokemuksia Raksanappi -nimisestä rakennustyömaiden digitaalisesta tilauskanavasta, ja tästä rohkaistuneena päätimme lähteä kehittämään kaikkia asiakkaita palvelevaa ratkaisua.”
Kalenterinäkymä näyttää jätehuollon statuksen
Oma L&T on suunnattu L&T:n Ympäristöpalveluiden yritysasiakkaille, ja sen tavoitteena on tehdä jätehuollon asioinnista mahdollisimman helppoa. Kun käyttäjä kirjautuu sisään palveluun hän näkee yhdellä vilkaisulla, onko jäteastiat tyhjennetty ajallaan, ja milloin seuraava nouto on tulossa.
Jos tyhjennyksissä on ollut haasteita – kuten jätehuoneen oviaukon tukkinut ajoneuvo – tieto tilanteesta ja uudesta noutoajankohdasta tulee jatkossa näkymään saman tien Oma L&T:ssä. Tämä säästää kiinteistöpäälliköiden aikaa, kun poikkeustilanteen syytä ei tarvitse lähteä selvittämään puhelimitse.
Etenkin silloin kun kiinteistöpäälliköllä on lukuisia eri kohteita hoidettavanaan, selkeä näkymä jätehuollon statukseen auttaa pysymään tilanteen tasalla.
Sujuvaa asiointia yhdessä ja samassa paikassa
Oma L&T ei kuitenkaan ole pelkkä interaktiivinen kalenterinäkymä jätehuoltoon, vaan sen tavoitteena on tehdä asioimisesta entistä helpompaa. Esimerkiksi tyhjennystilaukset ja pienet sopimusmuutokset onnistuvat näppärästi Oma L&T:n kautta, samoin kuin vaikkapa palautteen antaminen.
Parasta Oma L&T:ssä on kuitenkin se, että voimme palvella asiakkaitamme entistä fiksummin. Koska kaikki asiakkaan tiedot ovat tallessa yhdessä ja samassa paikassa, pääsemme heti tilanteen tasalle palautteen tai palvelupyynnön saapuessa. Asiakkaan ei tarvitse toistaa asiointihistoriaansa, vaan juttua voidaan jatkaa sujuvasti siitä, mihin edellisellä kerralla jäätiin.
Uudenlaiset asiointitavat ja etenkin itsepalvelun mahdollisuus ovat olleet asiakkaidemme toiveissa jo jonkin aikaa – Oma L&T:n ansiosta molemmat toiveet toteutuvat yhdellä iskulla.
Lue lisää Oma L&T:stä!
Oma L&T:tä kehitetään jatkuvasti asiakkaidemme toiveiden pohjalta, ja jatkossa sieltä löytyvät myös esimerkiksi monet asiakkuuteen liittyvät dokumentit. Nyt onkin hyvä hetki kirjautua palveluun ja kertoa, millaiset ominaisuudet helpottaisivat sinun päivittäistä arkeasi.
Jos olet L&T:n Ympäristöpalveluiden yritysasiakas, mutta et ole vielä tutustunut Oma L&T:hen, pääset tilaamaan tunnukset maksutta käyttöösi tästä linkistä . Ympäristönetin käyttäjille tunnukset ovat molemmissa palveluissa samat.
Haluatko tutustua Oma L&T:hen tarkemmin? Klikkaa alla olevaa painiketta.