Helsingin seudun opiskelija-asuntosäätiö Hoas ja Lassila & Tikanojan kiinteistöpalvelut ovat tehneet onnistuneesti yhteistyötä jo vuodesta 2016. L&T on tuottanut Hoasin kohteisiin talonmies-, eli talkkaripalvelua, jossa nimetyt L&T:n ammattitaitoiset työntekijät ovat huolehtineet opiskelija-asumiskohteiden siisteydestä sekä kiinteistön huoltoon ja ylläpitoon liittyvistä monipuolisista tehtävistä. Jatkossa yhteistyö laajenee ja L&T tulee vastaamaan yli 70:stä Hoasin opiskelija-asumiskohteesta. Kaikkiaan Hoasilla on kohteita 135.
Hoasin visiona on tarjota mukavinta ja helpointa opiskeluajan asumista Helsingin, Vantaan, Espoon ja Kauniaisten alueella toimivien peruskoulun jälkeisten oppilaitosten päätoimisille tutkinto-opiskelijoille. Monelle opiskelijalle Hoasin tarjoama vuokra-asunto on ensimmäinen asumismuoto lapsuuden kodin jälkeen, jolloin itsenäistä asumista vasta harjoitellaan.
Hoasin kiinteistöjohtaja Kim Lindholmin mukaan asiakaskokemuksen kehittämisessä on huomioitu nuori kohderyhmä ja heistä välittäminen. L&T tarjoama talkkaripalvelu ei ole vain kiinteistöstä huolehtimista, vaan myös sen asukkaista.
”Nykyinen yhteistyömallimme on hioutunut aikojen saatossa erittäin toimivaksi. Olemme hyvin tyytyväisiä L&T Kiinteistöpalveluiden työntekijöihin, jotka huolehtivat kohteistamme suurella ammattiylpeydellä. Vikailmoituksiin reagoidaan nopeasti ja opiskelijoiden toiveita kuunnellaan palvelujen kehittämisessä. Voimme luottaa siihen, että asukkaamme saavat turvallista ja viihtyisää asumista”, Lindholm kertoo.
Hän on erittäin tyytyväinen siitä, että L&T on tarjonnut hyvin motivoituneita ja kokeneita ammattilaisia Hoasin kohteisiin. Sekä Hoasilla että L&T:llä on yhteinen tahtotila panostaa työntekijöiden hyvinvointiin, sillä se vaikuttaa suoraan palvelujen laatuun.
”Kun talonmiehemme ja -naisemme ovat motivoituneita ja innostuneita työstään, se välittyy myös suoraan opiskelija-asiakkaisiimme. Jokaisella kohteella on oma talkkarinsa, jonka puoleen opiskelija voi suoraan kääntyä. Tällainen malli ei ole enää tänä päivänä kovin yleinen, mutta meillä se on toiminut erinomaisesti ja saanut kiitosta asukkailtamme”, Lindholm avaa.
L&T Kiinteistöpalveluiden toimialajohtaja Antti Niitynpään mielestä avainsanana yhteistyössä on ollut molemminpuolinen luottamus ja avoimuus.
”Hoasin asiakkuus on meille L&T Kiinteistöpalveluissa ainutlaatuinen, sillä olemme rakentaneet yhteistyömallin tiiviissä yhteistyössä Hoasin kanssa. Olemme matkan varrella oppineet paljon ja pystyneet hyödyntämään näitä oppeja palvelun laadun kehittämisessä.”
Niitynpään mukaan odotukset opiskelija-asumista kohtaan ovat muuttuneet siinä missä muutakin asumista kohtaan. Asumiselta toivotaan vaivattomuutta ja palvelujen tarjoajalta monipuolisuutta.
”Vastuullisena kiinteistöalan toimijana haluamme olla edelläkävijöitä tämäntyyppisten kumppanuuteen perustuvien palvelujen tarjoamisessa. Iso kiitos asiakkaallemme Hoasille luottamuksesta meitä kohtaan sekä sitoutuneille ja osaaville työntekijöillemme, jotka ovat päivittäin läsnä kohteissa. He ovat mielestäni olennainen osa koko yhteisöä.”
Lisätietoja Hoasin ja L&T Kiinteistöpalveluiden yhteistyömallista:
Jari Hyötilä
Asiakkuusjohtaja
jari.hyotila@lassila-tikanoja.fi
p. +358 10 6364 611
Artikkeli julkaistu 6.3.2024