L&T ja Slush ovat yhdessä optimoineet vuosittaisen Slush-tapahtuman kestävän kehityksen näkökulmaa jo usean vuoden ajan. Tapahtuman vaalimat kiertotalouden arvot näkyvät kävijöille asti.
Helsingin Slushissa vierailee vuosittain 20 000 kävijää. Tapahtumassa sijoittajat kohtaavat seuraavan sukupolven maailmanvalloittajat. Anna Pakkalan vastuulla on Slushin kestävä kehitys ja ympäristöarvot.
"Emme kulje samoja polkuja kuin muut. Kaikki mitä Slush tekee, pitää tehdä kestävästi ja uudella tavalla", Pakkala kertoo.
Kestävän kehityksen periaatteet ovat tärkeitä koko Slush-organisaatiossa. Tämä vaikuttaa myös yhteistyökumppaneiden valintaan. L&T Tapahtumapalvelut vastaa Helsingin Slush-tapahtumassa kierrätyspisteistä, jätehuollosta ja siivouksesta. L&T toimittaa tapahtumaan lisäksi kuormalavat , joista kasataan kävijöille pöytiä ja istuimia.
"Valitsimme L&T:n kumppaniksemme siksi, että he jakavat samat arvot kanssamme. Kestävä kehitys näkyy heidän toiminnassaan. Se on tuonut hirmuisesti hyvää tähän yhteistyöhön. Emme vain ratko jäteongelmaa, vaan mietimme mahdollisuuksia yhdessä", Pakkala kuvailee.
Pakkalan kokemus on, että L&T Tapahtumapalveluiden toimintaan voi luottaa. Sovituista asioista pidetään kiinni ja L&T Tapahtumapalveluissa on pystytty reagoimaan tilanteissa, joissa suunnitelmia on tehty nopeasti uusiksi.
"Meillä on tässä tosiaan sellainen kumppani, että ongelman ilmetessä he eivät koskaan jätä meitä ratkaisemaan asiaa yksin. Tapahtumatuotannossa tulee aina eteen viime hetken juttuja, joihin pitää reagoida. L&T:n kanssa ratkaisut ovat löytyneet aina. He ovat todella palvelualttiita", Pakkala kiittelee.
L&T kutsui Slushin väen myös vierailulle jätelaitokselle, jossa slushilaiset pääsivät katsomaan omin silmin, minne tapahtuman jätteet päätyvät.
"Tiedämme tarkkaan, miten meiltä tulevat jätteet lajitellaan ja minne ne menevät sen jälkeen. Voimme luottaa siihen, että heidän ideansa ja valintansa ovat kestäviä vaihtoehtoja", Pakkala sanoo
Pakkala on tyytyväinen L&T Tapahtumapalvelun palveluasenteeseen. Viime tapahtumassa ruokailualueelle rakennettiin L&T:n Hävikkimestari-palvelu, jonka avulla vierailijat näkivät, mistä hävikki koostuu ja mitä vaikutuksia hävikillä on.
"Yhteistyön tekeminen L&T:n kanssa on hauskaa. Emme ole heille vain asiakas, jonka kanssa ollaan tekemisissä tietyissä raameissa. Sen sijaan heillä on hyvää porukkaa ja he kohtelevat meitä ihmisinä", Pakkala kiteyttää.