Siirry sisältöön

Referenssi

Luottamus ja oikeat yhteyshenkilöt ovat Tokmannille rikkaus

<span id="hs_cos_wrapper_name" class="hs_cos_wrapper hs_cos_wrapper_meta_field hs_cos_wrapper_type_text" style="" data-hs-cos-general-type="meta_field" data-hs-cos-type="text" >Luottamus ja oikeat yhteyshenkilöt ovat Tokmannille rikkaus</span>

Vähittäiskauppaketju Tokmanni Group Oyj:llä on tällä hetkellä 166 myymälää ympäri Suomen, ja ketju työllistää yli 3200 ihmistä. L&T vastaa konsernin jokaisen toimipisteen siivouksesta ja jätehuollosta, sekä lähes 60 myymälän kiinteistönhuollosta.

Ennen L&T:n asiakkuutta Tokmanni osti palvelut yksityisiltä toimijoilta paikkakunnittain. Liiketoiminnan kasvaessa laadun valvominen osoittautui mahdottomaksi, ja keskitetyn palveluratkaisun hankinta tuli ajankohtaiseksi. Yhteistyö onkin ollut luonteeltaan laajenevaa, sillä alkuun sopimus tehtiin vain siivouksesta, mistä on jatkettu kiinteistön- ja ympäristönhuoltoon.

"Kävimme kymmenisen vuotta sitten kilpailutusprosessin, jossa kartoitettiin valtakunnallisesti meitä palvelemaan pystyvät toimijat. Halu ja kyky tehdä yhteistyötä olivat merkittävimpiä valintakriteereitä", Tokmannin varatoimitusjohtaja Sixten Hjort kertoo.

"Halusimme ensisijaisesti mallin, jossa toimintaa kehitetään jatkuvasti , ja olemmekin saavuttaneet merkittäviä hyötyjä niin taloudellisesti kuin toiminnallisesti. Palvelukonseptin kehittäminen on kaiken A ja O", hän jatkaa.

Laatusopimus varmistaa korkealaatuisen työn jäljen

Tokmannin aloitteesta yritykset ovat solmineet niin sanotun laatusopimuksen. L&T:n tekemät työt pisteytetään, ja jos sovituissa laatukriteereissä ei pysytä, ei Tokmannin tarvitse maksaa palveluista. Laatua seurataan vihreillä, keltaisilla ja punaisilla värikoodeilla.

"Tämä on ollut loistava sopimus, ja sen avulla palvelun laatu on pystytty varmistamaan. Kun raportteja katsoo, näyttävät ne pääsääntöisesti vihreää väriä. Muutamia keltaisia merkintöjä on ollut, ja punaisia ehkä yksi tai kaksi koko aikana. Tilanteisiin on reagoitu nopeasti, koska jos laatu on kaksi kuukautta peräkkäin keltaisella, me emme maksa palveluista", Tokmannin turvallisuus- ja kiinteistöosaston päällikkö Seppo Tokola kertoo.

Ratkaisuhaluinen ja ratkaisukykyinen kumppani

Dialogi L&T:n kanssa on toiminut molempiin suuntiin. Uusien palvelukokonaisuuksien käyttöönotot ovat sujuneet hienosti, ja eteen tulleita haasteita on ratkottu hyvällä yhteistyöllä. Joustavuutta on löytynyt molemmin puolin ja kaikilla eri osa-alueilla.

"L&T:llä on panostettu johtamiseen ja luottamuksen syntymiseen, ja yhteyshenkilömme ovatkin olleet suuri rikkaus. Me asiakkaana haluamme, että meitä kuunnellaan, ja että tarpeemme yritetään täyttää. Tämä on ollut erittäin tärkeä osa yhteistyötä", Seppo Tokola jatkaa.

"L&T on ollut luotettava, ratkaisuhaluinen ja ratkaisukykyinen kumppani. Meistä on pidetty huolta, ja ongelmamme on pyritty ratkaisemaan. Rahalliset säästöt eivät ole ainoa kriteeri, vaan tärkeää on myös laatu. Joka kerta kun näitä palveluja on kilpailutettu, on L&T ollut edelleen kilpailukykyinen toimija", Sixten Hjort päättää.

 

TILAA BLOGIMME JA ASIAKASTARINAMME SÄHKÖPOSTIISI

 

Uutiskirje_moduuli_kuva_4x5

Pysy ajantasalla

Tilaa uutiskirje

Uutiskirjeemme tilaajana saat aina ensimmäisten joukossa ajankohtaisen tiedon ja mielenkiintoiset kirjoitukset suoraan sähköpostiisi sinua kiinnostavista aihealueista.