ota yhteyttä
Asumisen jätehuolto
Ota yhteyttä asumisen jätehuoltoon liittyen
Miten voimme auttaa?
Jätehuollon asiakastiedotteet
Usein kysytyt kysymykset
Milloin jäteastiani tyhjennetään?
Jäteastiat tyhjennetään pääsääntöisesti tiettynä viikonpäivänä alueen keräysreitin ja sovitun tyhjennysrytmin mukaan. Satunnaisesti tyhjennyspäivä saattaa kuitenkin siirtyä +/- 3 päivää esimerkiksi arkipyhän vuoksi. Viethän siis roskapussit aina niiden täyttymisen jälkeen suoraan jäteastiaan. Pidäthän myös huolen, että kuljettajalla on esteetön pääsy astialle läpi vuoden. Mikäli tyhjennys on viivästynyt jo useammalla päivällä, voit tiedustella aikatauluista vaikkapa chatistamme.
Teemme ajoittain myös jätteenkeräysreitteihin muutoksia, joiden myötä jäteastioiden tyhjennyspäivä saattaa vaihtua. Ajoreittien optimointi on yksi tapamme vähentää jätteiden kuljetuksesta aiheutuvia päästöjä. Ilmoitamme reittimuutoksista verkkosivuillamme, käy tutustumassa niihin alla olevasta linkistä. Huomaathan, että voit suodattaa asiakastiedotteita myös oman maakuntasi mukaan.
Mistä tiedän onko asuinalueellani kunnallistettu jätehuolto?
Kunnallisten jätehuoltoyhtiöiden alueissa, siirtymän aikatauluissa sekä keräyksen käytännön järjestelyissä on aluekohtaisia eroja. Seuraathan siis oman asuinpaikkakuntasi tiedotusta ja voimassa olevia jätehuoltomääräyksiä oman kuntasi tai kaupunkisi verkkosivuilta.
Mistä pääsen tarkistamaan jätehuoltomääräykset?
L&T noudattaa aina kunnallisia jätehuoltomääräyksiä, jotka ohjaavat alueellisesti jätehuollon käytännön toteuttamista. Jätehuoltomääräykset koskevat kaikki kunnan asukkaita sisältäen myös vapaa-ajan asukkaat, kuten mökkiläiset. Jätehuoltomääräyksistä voit tarkistaa esimerkiksi jätteiden pisimmät mahdolliset tyhjennysvälit. Tutustuthan oman asuinalueesi voimassa oleviin jätehuoltomääräyksiin kuntasi verkkosivuilta.
Haluaisin asioida läheiseni puolesta
Huomioithan, että vain sopimuksen haltija tai sopimukselle nimetyt valtuutetut henkilöt voivat tehdä tehdä tilauksia tai sopimusmuutoksia. Voit ilmoittaa valtuutettujen lisäämisestä tai poistamisesta Sopimusmuutokset-lomakkeella, jonne pääset tästä.
Olen muuttamassa - mitä tulee huomioida jätehuoltoon liittyen?
Muista nämä jätehuoltoon liittyvät asiat muuton yhteydessä:
- Vaihdatko paikkakuntaa? Tarkista uuden asuinalueesi jätehuoltomääritykset kaupungin tai kunnan verkkosivuilta.
- Jatkuuko sopimus kanssamme uudessa osoitteessa? Ilmoita meille tällöin uusi osoitteesi.
- Ilmoita meille, milloin astian viimeinen tyhjennys viimeistään tulee suorittaa. Tarvittaessa voit tilata jäteastioille ylimääräisiä tyhjennyksiä, jos jätettä syntyy muuton yhteydessä tavanomaista enemmän.
- Onko sinulla L&T:n vuokra-astia? Suosittelemme astian lunastamista omaksi. Voit tiedustella astian lunastamisen hintaa asiakaspalvelustamme. Muussa tapauksessa noudamme vuokra-astian viimeisen tyhjennyksen jälkeen.
- Ilmoita meille, mihin osoitteeseen viimeinen lasku lähetetään.
Asiakaspalvelu
Jäte- ja viemärihuollon asiakaspalvelu
Kiireettömissä asioissa suosittelemme sähköistä asiointia, joka on käytössäsi ympäri vuorokauden.
Kiireellisissä asioissa suosittelemme olemaan yhteydessä puhelimitse.
Asiakaspalvelu ei käsittele laskutusasioita - laskutusasioissa ota yhteyttä laskutukseen
Tallennamme puhelut laadun varmistamiseksi ja asiakaspalvelumme kehittämiseksi.
Aukioloajat
- Aukioloajat
- ma-pe 12.00-16.00
- Muina aikoina
- Tarkista alueesi viemärihuollon päivystysnumero täältä.
Hups, näyttää siltä, että etsimääsi tietoa ei löytynyt.
Puhelun hinta on oman liittymäsi matkapuhelu- tai paikallisverkkomaksu, myös jonotusajalta.
Ulkomailta soitettaessa hinta on sama kuin puhelun hinta Suomeen.
Ota yhteyttä